De registratie is in slechts twee weken tijd opgezet. Dit was mogelijk omdat alle benodigde partijen al actief samenwerkten binnen de Dutch CardioVascular Alliance (DCVA), een alliantie van 15 belangrijke partijen op het gebied van hart- en vaatziekten. De volgende partijen hebben samen, op initiatief van prof. dr. Folkert Asselbergs (DCVA/UMCU), de CAPACITY COVID Registry opgezet:

• Hartstichting
  • Netherlands Heart Institute (NL-HI), Durrer Center
  • Nederlandse Vereniging Voor Cardiologie (NVVC)
  • Vereniging Werkgroep Cardiologische centra Nederland (WCN)
  • Nederlandse Hart Registratie (NHR)
  • Harteraad
  • Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC)

Vliegende start

Bij een snelle uitrol kunnen we over twee weken de eerste spiegelinformatie aan cardiologen en intensivisten beschikbaar stellen. Ontdek hoe jij kunt bijdragen en op welke manier het DCVA CAPACITY-team je kan helpen.

Prospectieve studie COVID-19 bij hartpatiënten

In aanvulling op de CAPACITY registratie willen we meer leren over het coronavirus bij hart- en vaatpatiënten. Hebben bijvoorbeeld NSAIDs, ACE/ARB of comborbiditeiten invloed op het klinisch beloop? Het is belangrijk om onze krachten nu te bundelen zodat we samen antwoorden vinden op de vragen van onze patiënten.

Vanuit de Dutch CardioVascular Alliance vragen we je om:

• jouw studies of studies waarvan je op de hoogte bent aan ons door te geven;
    • ​je personeel dat door de situatie onverwacht beschikbaar is aan te melden om een steentje bij te dragen.

Meer weten?

Wil je meer weten over CAPACITY? Je leest alles over de registratie en hoe jij kan helpen op de website van de DCVA.

Interessant voor jou

Het laatste nieuws voor professionals

Geen resultaten gevonden.