Na drie succesvolle financieringsrondes slaan de British Heart Foundation (BHF), het Deutsches Zentrum für Herz-Kreislauf-Forschung (DZHK) en de Hartstichting ook dit jaar de handen ineen. Vanaf 1 maart kun je een aanvraag indienen voor innovatief internationaal onderzoek, de deadline is 24 mei 2023.

Met dit internationale financieringsprogramma willen de drie organisaties onderzoek facilliteren dat niet op nationaal niveau mogelijk is. De noodzaak voor de samenwerking tussen onderzoeksgroepen uit de drie landen moet daarom duidelijk naar voren komen in de aanvraag. Voor de Hartstichting is dit financieringsprogramma daarnaast een belangrijke manier om meer impact te behalen op voor ons belangrijke thema’s die bijdragen aan onze missie: een gezond hart voor iedereen.

Talentontwikkeling

Net als vorig jaar staat het programma in het teken van talentontwikkeling. Onderzoekers die bezig zijn met het verstevigen van hun eigen onderzoekslijn en het uitbreiden van hun onderzoeksgroep kunnen een aanvraag indienen. Overweeg je om een aanvraag in te dienen? Neem dan tijdig contact op met de Hartstichting en bekijk de voorwaarden voor indiening.

Toekenningen 2022

Tijdens de vorige rondes was het enthousiasme bij onderzoekers groot en scoorden projecten waaraan Nederlandse onderzoekers meededen hoog. Twee weken geleden maakten we bekend welke vier voorstellen van samenwerkende onderzoekers uit Groot-Brittannië, Duitsland en Nederland financiering kregen uit de ronde van 2022, in totaal ging het om 5,3 miljoen euro. Benieuwd naar de andere consortia die de afgelopen jaren zijn gevormd? Bekijk ook de projecten van 2020 en 2021. Bij het merendeel van de toegekende onderzoeken was een Nederlandse aanvrager betrokken.

Meer informatie?

Op de programmapagina vind je alle voorwaarden en documenten voor een aanvraag. De deadline is 24 mei 2023.