Nieuwe call registratie-gebaseerd onderzoek

Een duurzame infrastructuur die cardiovasculair registratie-gebaseerd onderzoek mogelijk maakt. Een nieuw consortium moet hiervoor gaan zorgen. De Hartstichting en ZonMw zijn hard bezig met de voorbereidingen voor deze nieuwe call.

Registratie-gebaseerd onderzoek maakt sneller en goedkoper klinisch onderzoek mogelijk. Met name in patiëntenpopulaties die anders moeilijk in onderzoek te includeren zijn, zoals bijvoorbeeld hartfalenpatiënten met comorbiditeiten. De Hartstichting en het Goed Gebruik Geneesmiddelen programma van ZonMw investeren daarom in het ontwikkelen van een duurzame infrastructuur voor cardiovasculair registratie-gebaseerd onderzoek binnen de Dutch CardioVascular Alliance (DCVA). Het nieuw te vormen consortium zal niet alleen deze infrastructuur mogelijk maken, maar ook een aantal onderzoeksprojecten uitvoeren om te kijken of de ontwikkelde infrastructuur goed werkt.

Blijf op de hoogte

Medio februari geven we via onze nieuwsbrief meer informatie over het project en hoe je hieraan kunt bijdragen. Houd ook onze website in de gaten.

Nieuwsbrief Professionals Online

Altijd op de hoogte zijn van het laatste nieuws rondom financierings- en samenwerkingsmogelijkheden, projecten en evenementen? Meld je aan voor de nieuwsbrief.

Meld je aan

Meer lezen