Nieuwe internationale financieringsronde

Financiering voor internationaal onderzoek

Na een succesvolle eerste financieringsronde slaan de British Heart Foundation (BHF), de Deutsches Zentrum für Herz-Kreislauf-Forschung (DZHK) en de Hartstichting ook dit jaar de handen ineen. Vanaf 5 februari kan je een aanvraag indienen voor innovatief internationaal onderzoek.

Met dit internationale financieringsprogramma willen de organisaties onderzoek mogelijk maken dat niet op nationaal niveau uitgevoerd kan worden. De meerwaarde van de samenwerking tussen onderzoeksgroepen uit de drie landen moet daarom duidelijk naar voren komen in de aanvraag. Voor de Hartstichting is dit financieringsprogramma daarnaast een belangrijke manier om meer impact te behalen op voor ons belangrijke thema’s.

Nederland scoort goed

Tijdens de vorige ronde was het enthousiasme bij onderzoekers groot en scoorden projecten waaraan Nederlandse onderzoekers meededen hoog. Bij elk van de drie toegekende onderzoeken was een Nederlandse aanvrager betrokken. We gaan er vanuit dat er ook dit jaar weer goede samenwerkingen geïnitieerd worden en dat het succes van vorig jaar herhaald wordt. Benieuwd naar de drie consortia die vorig jaar zijn gevormd?

> Lees meer over de consortia

Meer informatie en indienen

Heb je interesse? Op de programmapagina vind je alle voorwaarden en documenten om een aanvraag in te dienen. De deadline is 30 april 2021.

Naar de programmapagina

Vragen over internationale samenwerking?

Meer lezen

Dekkerbeurzen 2021 nu open

Programma Hartstilstand zonder getuigen

Landelijke samenwerking van start om de zorg en behandeling van erfelijke hartspierziekten te verbeteren