Teken de petitie voor gezonde voeding

Tijd voor gezonde voeding. Zo heet de petitie die de Alliantie Voeding voor de Gezonde Generatie, waar de Hartstichting onderdeel van is, eerder deze maand startte. Hiermee pleiten we vóór regelgeving die ervoor zorgt dat fabrikanten de hoeveelheid zout, suiker en ongezond vet in producten verlagen.

Iedereen een gezond hart. Dat is de droom van de Hartstichting. We investeren in onderzoek en innovatie op het gebied van preventie en zorg. Een gezonde leefstijl is een belangrijke vorm van preventie, maar gezond leven is niet altijd makkelijk. Met de petitie ‘Tijd voor gezonde voeding’ vragen we het kabinet zich niet te richten tot de consument, maar tot de producent.

Onbewust ongezond

Veel alledaags eten en drinken zoals kaas, soep, crackers, frisdrank en ontbijtgranen bevatten – vaak zonder dat mensen het doorhebben – veel ongezonde ingrediënten. Wij willen dat fabrikanten worden verplicht om de hoeveelheid suiker, zout en ongezond vet in ons eten te verlagen. Producten in de supermarkt worden zo gezonder, zonder dat de consument hier iets voor hoeft te doen.

Teken en deel de petitie

Wil jij ook dat ons eten en drinken weer gezond wordt? Teken de petitie dan via onderstaande knop. Wil je nog meer doen? Deel de petitie dan ook binnen je netwerk.

Teken de petitie hier

Meer lezen

Gezondheidsfondsen pleiten voor wetgeving gezonder eten en drinken

Hoogleraar Gezondheidspsychologie Andrea Evers: “We hebben meer mensen met dubbele petten nodig”