Het meten van biomarkers, signaleren van acute problemen en het monitoren van symptomen, terwijl de patiënt gewoon thuis is en de dokter in het ziekenhuis. Het zijn voorbeelden van nieuwe medische technologie. Hiermee kunnen artsen achteruitgang snel signaleren en is ernstige schade aan het hart of de vaten te voorkomen. Zo is de ziektelast terug te dringen en houden we de zorg betaalbaar en uitvoerbaar.

Gezamenlijk subsidieprogramma

De Dutch CardioVascular Alliance (DCVA) en het Innovative Medical Devices Initiative (IMDI) starten samen dit nieuwe subsidieprogramma. Dit doen zij met middelen van de Hartstichting, ZonMw, NWO-TTW en NWO-MVI. De totale omvang van het programma is € 5 miljoen. De Hartstichting financiert hiervan de helft.

Focus van programma

Het programma richt zich op de ontwikkeling van medische technologie voor het eerder opsporen en beter behandelen van hart- en vaatziekten.

Informatie- en netwerkbijeenkomst

Wil je meer weten over dit subsidieprogramma? Of kennismaken met andere geïnteresseerden? Kom naar de informatie- en netwerkbijeenkomst op vrijdag 15 februari 2019 van 13.30 tot 16.00 in het Holland Heart House in Utrecht.

Interesse?

Meer informatie over de informatie- en netwerkbijeenkomst vind je op de website van ZonMw.

Heb je vragen?

Neem contact op met de afdeling Onderzoek en Zorginnovatie. Mail naar [email protected].