Campagne Voeding voor de Gezonde Generatie op stoom

26 juli 2021

De Hartstichting voert samen met partners een politieke beïnvloedingscampagne. Doel: gezonde voeding voor een gezonde generatie opnemen in het nieuwe Regeerakkoord.

Teken de petitie voor gezonde voeding

Tijd voor gezonde voeding. Zo heet de petitie die de Alliantie Voeding voor de Gezonde Generatie, waar de Hartstichting onderdeel van is, eerder deze maand startte. Hiermee pleiten we vóór regelgeving die ervoor zorgt dat fabrikanten de hoeveelheid zout, suiker en ongezond vet in producten verlagen. Teken de petitie nu.

Leidraad atriumfibrilleren

Implementatieconsortium CUSTOM-AF heeft een leidraad voor atriumfibrilleren opgesteld. De leidraad beschrijft het optimale zorgproces en de meest effectieve scenario’s voor regionale screening en behandeling van atriumfibrilleren.

Huisarts en onderzoeker Mark Valk: “Ik zie patiënten die nog twaalf jaar leven met hartfalen, omdat dit vroeg is ontdekt”

Door: Evelyne Meynen

Eén loket voor financiering internationale klinische studies

Het opzetten van internationale klinische studies vergemakkelijken en versnellen. Dat is het doel van het GCRFF Multinational Clinical Trials Initiative. Bekijk nu de voorwaarden.

Landelijk consortium atriumfibrilleren

Het verbeteren van de zorg voor patiënten met atriumfibrilleren en het verlagen van de ziektelast. Een nieuw te vormen consortium gaat hiervoor zorgen. Denk je een waardevolle bijdrage aan het consortium te kunnen leveren? Neem dan contact op met een van de kwartiermakers.

Hart- en vaatpatiënten meer risico op ziekenhuisopname bij corona

Coronapatiënten met hart- en vaatziekten of diabetes hebben een grotere kans om in het ziekenhuis terecht te komen dan coronapatiënten zonder deze aandoeningen. Dit is een van de conclusies van COVID@HEART: een groot onderzoek van het UMC Utrecht en Amsterdam UMC bij ruim 22.000 coronapatiënten. De Hartstichting startte en financierde het onderzoek.

Teken de petitie voor gezonde voeding

Onderzoek met data van HartslagNu

Vanaf nu is het mogelijk om bij HartslagNu data aan te vragen voor wetenschappelijk onderzoek. Dit onderzoek moet bijdragen aan het doel de overlevingskansen van slachtoffers van een hartstilstand te vergroten.

Innovatie-expert Lucien Engelen: “Wetenschappers hebben de nieuwste kennis, zorgprofessionals kennen de huidige situatie en signaleren nieuwe kansen. We hebben jullie hard nodig!”

Door: Richard van Duin