Toolkit hartfalen voor huisartsenpraktijken

De Hartstichting heeft een digitale toolkit gemaakt om samen meer aandacht te creëren voor hartfalen in de huisartsenpraktijk. Bekijk en download de producten in de toolkit hieronder.

Wil je brochures over hartfalen of andere hart- en vaatziekten aanvragen? Dit kan gratis in onze webshop.

Patiëntvoorlichting in de wachtkamer

De wachtkamer van de huisartsenpraktijk is een goede plek om mensen informatie te bieden over hartfalen. De Hartstichting heeft hier met hulp van huisartsen en patiënten verschillende materialen voor ontwikkeld. Deze materialen kan je hier downloaden en vrij gebruiken. Zijn er digitale schermen in de wachtkamer aanwezig? Dan kan je de drie informatieve animaties afspelen. Verder hebben we een poster en een folder ontwikkeld. Deze folder bevat een hulpmiddel, de Hartenkaart, om helder te krijgen of iemand klachten ervaart die op hartfalen zouden kunnen duiden.

> Download de animaties
> Download de poster
> Download de flyer met de Hartenkaart

Video's over hartfalen

De Hartstichting heeft twee korte video's gemaakt over hartfalen en de klachten die daar bij kunnen horen. Gebruik deze video's bijvoorbeeld op de website, of als naslagwerk voor patiënten.

> Naar de video over hartfalen
> Naar de video over de meest voorkomende klachten bij hartfalen

Factsheets

De Hartstichting heeft factsheets over hartfalen voor zorgprofessionals en voor het publiek. Gebruik de factsheet voor zorgprofessionals bijvoorbeeld voor posts op het intranet of voor overleg met collega's. De factsheet voor publiek kan je in de wachtkamer gebruiken, of in de spreekkamer om iets uit te leggen, of mee te geven als naslagwerk.

> Download de factsheet voor zorgprofessionals
> Download de factsheet voor publiek

Presentatie voor intercollegiaal overleg

Gebruik deze PowerPoint-presentatie als uitgangspunt voor presentaties aan collega’s. Denk hierbij aan een korte presentatie tijdens de ochtendoverdracht of een mini-symposium voor collega’s uit de omgeving. Voor tips over het gebruik van de presentatie, download je de bijsluiter.

> Download de presentatie
> Download de bijsluiter