Op Hart- en Vaatcijfers, de website voor hoogwaardige en betrouwbare data over hart- en vaatziekten en daarbij horende zorg, kun je gebruikmaken van een nieuwe analysetool. De Hartstichting en de Nederlandse Hartregistratie (NHR) werken samen aan het platform Hart- en Vaatcijfers. Hiermee zorgen we voor een centrale, gezamenlijke en openbare omgeving voor data over hart- en vaatziekten.

Analyseer specifieke datasets

Met de interactieve analysetool kun je gemakkelijk basale analyses op basis van eigen selecties doen met de beschikbare data uit de hartzorg. Je kunt data over verschillende behandelingen bekijken, zoals atriumfibrilleren of ablatie. Daarbij kun je de data gericht analyseren: bijvoorbeeld door een bepaalde behandelgroep of behandelperiode te selecteren. Of op kenmerken zoals geslacht en leeftijdsgroepen.

Daarnaast kun je de data op verschillende manieren weergeven. Maak bijvoorbeeld figuren op basis van aantallen of percentages, als staafdiagram, lijndiagram of tabel. De analysetool geeft ook een compleetheidstabel weer. De opgevraagde data kun je downloaden als PDF, waarbij de selectie direct wordt weergegeven in een figuur, voorzien van de juiste bronvermelding.

Demonstratievideo

Ben je benieuwd naar de analysetool? Bekijk onderstaande demonstratievideo waarin Michelle van der Stoel, accountmanager en analist bij de NHR, laat zien op welke manieren je de analysetool kunt gebruiken.

Probeer direct zelf de analysetool uit!