Op 4 november 2020 organiseerde de Hartstichting een digitale netwerkbijeenkomst om het programma verder vorm te geven en eerste stappen te zetten. Op deze pagina kan je alles terugzien.

Over de call

Machteld van Duijne geeft een toelichting op het programmavoorstel. De call is voor 90% klaar, maar het unieke aan deze dag is dat de deelnemers nog invloed hebben op de definitieve call. Met de op deze dag verkregen input gaan we de call definitief maken.

Terugblik digitale bijeenkomst

Het programma van de digitale netwerkbijeenkomst startte met negen prikkelende, inleidende presentaties die de verschillende relevante aspecten van het thema belichtten. Daarna volgden er netwerk- en inputsessies.

Presentaties

Kijk de presentaties terug

• De droom

Paul Huguenin

Paul Huguenin, manager Spoed bij de Hartstichting, vertelt over onze droom dat iedereen met een hartstilstand binnen zes minuten de juiste hulp krijgt. Ook wanneer er geen getuige bij is.

• Toekomst en ontwikkelingen in de digitale zorg

Lucien Engelen

Door dagvoorzitter Lucien Engelen, CEO Transform. Health/Global Strategist Health(care) / International Speaker / Author. Lucien Engelen geeft ons een kijkje in de toekomst, hoe ziet de zorg er over 10 jaar uit en hoe past dit project daarbij?

• Het patiëntenverhaal

Bas Westerweel

Oud televisiepresentator Bas Westerweel kreeg in 2017 een hartstilstand. Hij vertelt zijn persoonlijke verhaal.

• Fysiologie van een hartstilstand

Lukas Dekker

Cardioloog Prof. dr. Lukas Dekker vertelt wat er in het lichaam gebeurt tijdens een hartstilstand. Welke fysiologie ligt hieraan ten grondslag?

• Sensoren en algoritmes

Hermie Hermens & Tjebbe Tauber

Deel 1: Prof. dr. Ir. Hermie Hermens vertelt welke sensoren er nu zijn.

Deel 2: Tjebbe Tauber legt uit hoe belangrijk het is om algoritmes op de juiste manier toe te passen.

• Het oproepsysteem HartslagNu

Aart Bosmans

Het reanimatie oproepsysteem HartslagNu is uniek in de wereld. Aart Bosmans vertelt er alles over.

• Medische psychologie

Veronica Janssen

Medisch-psycholoog dr. Veronica Janssen vertelt met welke dingen rekening gehouden moet worden om ervoor te zorgen dat de eindgebruiker de technologie daadwerkelijk gaat gebruiken.

• Ethische knelpunten

Karin Jongsma

Dr. Karin Jongsma werkt als Assistant Professor bio-ethiek aan het UMC Utrecht. Zij vertelt over de ethische knelpunten van nieuwe (digitale) technologieën en de ethische aspecten van patiëntbetrokkenheid in gezondheidsonderzoek.

• Juridisch

Christiaan Alberdingk Thijm

Wat mag juridisch wel en wat mag niet? De wetgeving op dit gebied vertelt door advocaat mr. Christiaan Alberdingk Thijm.

Deadline verstreken

Je kunt geen projectidee voor programma Hartstilstand zonder getuigen meer indienen, de deadline is verstreken. Je kunt nog wel ter informatie de programmapagina bekijken.

Nieuwsbrief voor professionals

Altijd op de hoogte van de actualiteiten rondom financieringsmogelijkheden, projecten en evenementen? Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Interessant voor jou

Het laatste nieuws voor professionals

Geen resultaten gevonden.