De Hartstichting wil dat de informatie over door ons gefinancierd onderzoek makkelijker toegankelijk is. Via de nieuwe zoekmachine kun je aan de hand van sleutelwoorden, namen van onderzoekers, instituten en jaartallen onze onderzoeksdatabase doorzoeken. Deze informatie was al jaren openbaar, maar komt nu op een veel toegankelijkere plek te staan.

Waarom wil de Hartstichting informatie over onderzoeken delen?

De Hartstichting vindt het belangrijk om verantwoording af te leggen over welke onderzoeken er met geld van donateurs worden gefinancierd. Transparantie is ons belangrijkste doel. Daarnaast streven wij naar meer, beter en sneller onderzoek. Transparante en toegankelijke informatie over alle lopende onderzoeken helpt daarbij.

Faciliteren van samenwerking

De bekendmaking van welk onderzoek wij financieren biedt overzicht en inzicht in kansen voor nieuw onderzoek. Door eenvoudig op te kunnen zoeken welke onderzoekers actief bezig zijn op een bepaald thema, is het makkelijker samenwerkingen aan te gaan. Ook vereenvoudigt dit het schrijven van nieuwe onderzoeksvoorstellen die aansluiten bij lopend onderzoek of bijvoorbeeld voorzien in een lacune.

Wat zoek jij?

Zoek een specifiek onderzoek of een bekende onderzoeker, of zoek op thema om al het onderzoek dat op dat thema loopt in te zien.

Interessant voor jou

Het laatste nieuws voor professionals

Geen resultaten gevonden.