Wij willen alle onderzoekers die financiering vanuit de Hartstichting krijgen, oproepen om een online collectebus te openen en daarmee zo veel mogelijk geld op te halen. Je kan je collectebus personaliseren: vertel bijvoorbeeld iets over je onderzoek of licht toe wat je hoopt te bereiken. Ben jij de onderzoeker die het meeste geld ophaalt? Dan krijg je een eervolle vermelding op onze website met aandacht voor jouw onderzoek. Daarnaast krijg je een leuke attentie als herinnering.

Over de collecteweek

De Hartstichting kan niet zonder de giften van donateurs, bedrijven en andere organisaties. We krijgen immers geen subsidie van de overheid. De collecte is nog steeds een belangrijke inkomstenbron van de Hartstichting. Van 9 tot en met 15 april vindt onze jaarlijkse collecteweek plaats, overal in Nederland gaan mensen langs de deur of doen een digitale collecte. Het geld dat we ontvangen, besteden we voor minimaal 75% aan ons doel: iedereen een gezond hart. Ook jij kunt hieraan bijdragen!

Hoe meld ik me aan?

Maak een eigen collectebus aan via onze website, dit duurt minder dan 5 minuten. Daarnaast vragen we je om een mailtje te sturen naar Liesbeth van der Wal ([email protected]) om te laten weten dat je jouw opbrengst wil laten meetellen met de wedstrijd.

Opbrengst collecte

Wist je dat de collecteweek van 2022 ruim twee miljoen euro heeft opgebracht? Dat is een flink bedrag. We geven je graag een beeld wat we daar mee zouden kunnen doen. Twee miljoen euro is ongeveer:

• een derde van het bedrag dat we jaarlijks toekennen aan Dekkerbeurzen;
  • de financiering van zeven postdocs voor de duur van drie jaar;
  • bijna het bedrag dat we gemiddeld investeren in het opzetten of voortzetten van een consortium.
    • Dit gemiddelde ligt rond de 2,4 miljoen. Help je mee dat te halen als collecte-opbrengst in 2023?