Voor masterstudenten is het vanaf nu mogelijk om een beurs aan te vragen voor een onderzoeksstage buiten hun eigen universiteit. De stage moet minimaal 4 maanden duren en is voornamelijk bedoeld voor bezoek aan het buitenland. Alle voorwaarden zijn te lezen in de brochure op de Dekkerpagina. Een aanvraag kan je indienen tot 1 november 2023.

Engelse brochures

Sinds de eerste Dekkerbeurzen in 1987 publiceren we de voorwaarden in Nederlandstalige brochures. Vorige maand stelden we twee Dekkerbeurzen open: de Junior Clinical Scientist en de Established Investigator beurs. Door de toenemende vraag naar voorwaarden in het Engels, hebben we besloten voor beide beurzen nu ook een brochure in het Engels beschikbaar te stellen.

Bovendien was dit een aanbeveling uit het recent verschenen evaluatierapport over ons onderzoeksbeleid. Hiermee maken we het aanvragen van een Dekkerbeurs toegankelijker, ook voor niet-Nederlandstalige onderzoekers. Het is ons streven om in de toekomst alle Dekkerbrochures in twee talen te publiceren.

Egbart Dekker

Elk jaar kent de Hartstichting Dekkerbeurzen toe aan talentvolle hart- en vaatonderzoekers. De beurzen zijn vernoemd naar wijlen dr. Egbart Dekker, hij was van 1971 tot 1987 medisch directeur van de Hartstichting. Er zijn verschillende soorten Dekkerbeurzen, die aansluiten bij de fasen van de carrière van een onderzoeker.

Dieuwertje Blok spreekt met oud medisch directeur van de Hartstichting E. Dekker

Alles over onze Dekkerbeurzen

Bekijk de verschillende beurzen, de voorwaarden en de deadlines.

Interessant voor jou

Het laatste nieuws voor professionals

Geen resultaten gevonden.