De Hartstichting wil de hartgezondheid van de Nederlandse samenleving verbeteren. De resultaten uit onderzoek dat wij financieren dragen bij aan dit doel. Daarom is het belangrijk dat wij de maatschappij informeren over die resultaten. Dit kunnen we niet zonder jouw hulp. We moeten op het juiste moment de juiste doelgroep bereiken om de resultaten verder te brengen. We vragen je daarom om wetenschappelijke resultaten van jouw onderzoek altijd op tijd bij te werken in Cavaris én je contactpersoon bij de Hartstichting ruim voor er een publicatie verschijnt al op de hoogte te stellen.

Waarom is het delen van resultaten zo belangrijk?

• 1. Vergroot de maatschappelijke impact van jouw onderzoek

Door het verspreiden van wetenschappelijke resultaten onder een breed publiek kunnen we zorgen dat deze bij de juiste doelgroep terechtkomen. Hiermee kunnen we de bevindingen pas echt verder brengen. Zo realiseren we maatschappelijke impact en maken we het verschil voor hart- en vaatpatiënten.

• 2. Krijg de publiciteit die jouw onderzoek verdient

Het delen van wetenschappelijke resultaten brengt de erkenning met zich mee die jouw onderzoek verdient. Het vergroot niet alleen de zichtbaarheid binnen de academische wereld, maar ook binnen de maatschappij als geheel. Alleen als je jouw resultaten met ons deelt kunnen wij belangrijke resultaten delen met een breed publiek via onze nieuwsbrieven en op sociale media. Resultaten met een hoge nieuwswaarde sturen we ook naar regionale of landelijke media.

• 3. Draag bij aan een positieve beoordeling van jouw onderzoek

De wetenschappelijke resultaten van onderzoek dat wij financieren gebruiken we om het resultaat en de impact van het onderzoek te beoordelen. Daarom is het van belang dat de wetenschappelijke resultaten in Cavaris up to date zijn.

• 4. Stimuleer fondsenwerving voor hart- en vaatonderzoek

Al onze financiering voor onderzoek komt voort uit donaties. Het is van belang dat we onze donateurs kunnen laten zien wat hun donatie heeft opgeleverd voor hart- en vaatpatiënten. Deze voorbeelden van belangrijke onderzoeksresultaten gebruiken we ook om nieuwe fondsen te werven. Daarmee kunnen we nieuw onderzoek naar hart- en vaatziekten financieren en de hartgezondheid van Nederland blijven verbeteren.

Hoe houd je ons op de hoogte?

We roepen je op om de wetenschappelijke resultaten van jouw onderzoeksproject gefinancierd door de Hartstichting vlak na publicatie bij te werken in Cavaris, via het tabblad 'Output'. Ook is het prettig als je ruim voor de publicatiedatum ons alvast informeert per mail, voornamelijk bij belangrijke resultaten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een van de hoofdpublicaties of een verrassende nevenbevinding. Een goed moment hiervoor is na de eerste beoordeling van het tijdschrift waaruit blijkt dat zij het waarschijnlijk gaan publiceren, bijvoorbeeld met feedback van een minor of major revision. Geef dit door via jouw contactpersoon of via [email protected]. Dat biedt de mogelijkheid om bij belangrijk nieuws zo veel mogelijk communicatiekanalen in te zetten. Ook lichten we elke maand een onderzoeker uit in een interview in de rubriek Resultaat van de maand.

Heb je een nieuwe publicatie?

Verwerk dit vlak na publicatie in Cavaris. Is het groot nieuws? Informeer ons dan ruim voor de publicatiedatum ook per mail, dan kunnen we actie ondernemen indien nodig.

Ben je benaderd door de media?

Het kan voorkomen dat een journalist jou benadert, bijvoorbeeld voor een krant, radio- of tv-programma. Ook dat horen we graag! Is dat onverwacht en op korte termijn? Geef het dan omwille van de tijd rechtstreeks door aan onze persafdeling via [email protected] of neem contact op met onze persvoorlichter Dave Krajenbrink via 070 315 56 48.