Communicatierichtlijnen
Natuurlijk vertel je de wereld graag over je onderzoek. In presentaties op congressen, publicaties in vakbladen en misschien wel via een persbericht. Voor verwijzingen naar de Hartstichting gelden enkele voorwaarden. Bekijk ze hieronder.

Samen bouwen aan bekendheid
De Hartstichting financiert en faciliteert onderzoek en innovatie op het gebied van hart- en vaatziekten. We stimuleren samenwerking om de ziektelast door hart- en vaatziekten te reduceren.
Net als jij, willen ook wij onze achterban én de Nederlandse samenleving graag vertellen wat we samen hebben bereikt. Hierbij is consistentie in communicatie erg belangrijk. Daarom hebben we een aantal richtlijnen opgesteld.
Logo Hartstichting
Ben je onderzoeker of zorgprofessional en/of werk je bij een instelling die gefinancierd wordt door de Hartstichting? Gebruik dan het logo 'Gefinancierd door de Hartstichting' bij communicatie over het gefinancierde project. Dit logo wordt bij elke uiting gevoerd. Denk hierbij aan posters, presentaties persberichten en artikelen. Er is ook een Engelstalige variant beschikbaar.
Het logo van de Hartstichting, bestaande uit een beeldmerk (hart met fakkel) en de tekst ‘Hartstichting’ zonder toevoeging, wordt alleen door de Hartstichting zelf gebruikt.
Heb je vragen?
Neem contact op met communicatiemedewerker Hanneke Reinders. Mail naar h.reinders@hartstichting.nl.
Interessant voor jou
- Financiering
Financieringsvoorwaarden
Wil je financiering aanvragen voor onderzoek naar hart- en vaatziekten? Bekijk onze algemene financieringsvoorwaarden. - Samenwerking en financiering
Samenwerking op alle niveaus
Om onze ambities te bereiken zet de Hartstichting vol in op samenwerking. We stimuleren samenwerking op alle niveaus. - Ondersteuning
Cavaris gebruiken
Lees alles over het gebruik van Cavaris, het dashboard voor lopende projecten die de Hartstichting financiert en projecten waarvoor je financiering wil aanvragen.