Inhoud

In 2021 is de NHG-Standaard Hartfalen vernieuwd. In deze e-learning leer je wat er is aangepast en wat dit voor jou betekent. Je leert over de risicofactoren en oorzaken van hartfalen, de symptomen, de diagnostiek en de (niet-)medicamenteuze behandeling. De controles in de eerste lijn worden besproken. Ook is er aandacht voor de samenwerking met andere zorgprofessionals, om tot optimale zorg voor hartfalenpatiënten te komen.

Leerdoelen

Na het volgen van deze e-learning weet je:

• Hoe je hartfalen herkent
• Wat de oorzaken van hartfalen zijn
• Welke soorten hartfalen je kunt onderscheiden
• Wat de behandeling van hartfalen is
• Hoe we hartfalenzorg in de eerste lijn kunnen organiseren

HartVaatHAG en SCEM

Deze e-learning is ontwikkeld in samenwerking met de Hart- en Vaatziekten Huisartsen Advies Groep (HartVaatHAG) en opleider SCEM. Hij wordt verzorgd door Paul Smits, huisarts in Zoetermeer en onderwijscoördinator van de HartVaatHAG.

• Voor wie

Deze e-learning is voor huisartsen, praktijkondersteuners en praktijkverpleegkundigen die praktisch willen leren werken met de aangepaste NHG-Standaard. De e-learning kan individueel worden aangevraagd of per zorggroep.

• Accreditatie

Accreditatie is toegekend door:

• ABC1 (1,5 pnt)
    • NVvPO (2 pnt)
    • Kwaliteitsregister V&V (2 pnt)
    • VSR (2 pnt)
  • Tijdsbesteding

De e-learning duurt circa 1½ uur, inclusief het beantwoorden van de tussentijdse vragen en het maken van de eindtoets.

• Kosten en kortingen

Individuele inschrijving

Deelname aan deze e-learning kost € 25,-.

Groepskorting zorggroepen

Zorggroepen kunnen pakketten van 30 vouchers bestellen voor hun leden. Hoe meer pakketten je bestelt, hoe meer korting je krijgt. En bij aanschaf van 4 pakketten krijg je de 5e cadeau.

Aantal deelnemers Totaalprijs Prijs per deelnemer
    individuele inschrijving 1 € 25 € 25,00
    1 pakket 30 € 750 € 25,00
    2 pakketten 60 € 1.300 € 21,67
    3 pakketten 90 € 1.675 € 18,61
    4 pakketten 120 € 1.875 € 15,63
    5 pakketten 150 € 1.875 € 12,50

• Inschrijving

Inschrijving verloopt via Scem.nl. Je kunt het inschrijfformulier invullen voor jezelf of voor je zorggroep. Vervolgens ontvang je binnen 3 werkdagen je voucher of voucherpakket(ten). Op iedere voucher staat een unieke code met korte instructie voor deelname.

• Niet gesponsord

Deze e-learning is niet gesponsord door de farmaceutische industrie.

Schrijf je nu in

Schrijf je in op Scem.nl en ontvang binnen 3 werkdagen je inlog.

Vragen over hartfalen?

Heb je vragen over onze aanpak of wil je graag meedenken? Neem contact op met medisch beleidsadviseur Susanne Bogerd. Mail naar [email protected].