De Hartstichting ondersteunt talentvolle onderzoekers met Dekkerbeurzen. Zij krijgen hiermee de kans om zich verder te ontwikkelen als cardiovasculair onderzoeker. Jaarlijks krijgt de Hartstichting veel aanvragen binnen voor Dekkerbeurzen. Het is een grote uitdaging om uit al deze goede en diverse onderzoeksvoorstellen de beste aanvragen te selecteren voor financiering. Daarom zijn we doorlopend op zoek naar referenten.

Wat doet een referent?

Word je referent, dan draag je bij aan een vaste selectieprocedure.

Als onafhankelijke expert beoordeel je in een referentenrapportage de kandidaat, het voorgestelde onderzoek en de potentiële impact op het verbeteren van de hartgezondheid. Bij de beoordeling van een kandidaat is het van belang om een inschatting te maken van wetenschappelijke prestaties, maar ook van kwaliteiten als samenwerken, goed mentorschap en de impact die de beurs op de carrière van de aanvrager kan hebben.

Op basis van de onderzoeksvoorstellen, referentenrapportages en de reactie van de kandidaten selecteert een wetenschappelijke adviescommissie kandidaten die hun voorstel mogen komen presenteren en verdedigen. Na afloop van deze interviews adviseert de commissie de Hartstichting welke kandidaten voor financiering in aanmerking komen.

Wie zoeken we?

De aanvragen die ingediend worden voor het Dekkerprogramma zijn heel divers. Ze variëren van fundamenteel tot preklinisch en klinisch onderzoek en van klinische toepassingen tot technische innovaties of stimulering van gedragsveranderingen. Wij zoeken dus ook referenten met diverse achtergronden qua opleiding, expertise, instituut of zorginstelling, ervaring én demografie:

• Herken jij mogelijke valkuilen in een onderzoeksvoorstel?
  • Ben jij in staat om suggesties te doen die een onderzoeksvoorstel verbeteren?
  • Vind je het inspirerend om de creatieve ideeën van aanvragers te beoordelen?
  • Vind je het leerzaam om te ervaren hoe anderen een beursaanvraag formuleren?

Meld je dan nu aan!

Ook jonge onderzoekers

Naast ervaren wetenschappers en clinici zijn wij ook op zoek naar ambitieuze senior promovendi en junior postdocs die bij willen dragen aan een sterk cardiovasculair onderzoeksveld in Nederland en ervaring op willen doen met de beoordeling van beursaanvragen. Wij zullen je hier op een goede manier in ondersteunen en instrueren. Bij het benaderen van referenten houden wij altijd rekening met de expertise en hoeveelheid ervaring die nodig is om een voorstel te kunnen beoordelen.

Interesse?

We zoeken doorlopend nieuwe referenten. Wil jij referent worden of wil je hier meer over weten? Neem contact op via [email protected].