Website Hart & Vaatcijfers geactualiseerd

Hoeveel Nederlanders kregen in 2019 een beroerte? Wat is de gemiddelde leeftijd bij een eerste hartinfarct? En welk medisch centrum implanteerde de meeste pacemakers? Je leest het allemaal op de recent geactualiseerde website Hart & Vaatcijfers.

De Hartstichting en de Nederlandse Hart Registatie (NHR) hebben vorig jaar de gezamenlijke website Hart & Vaatcijfers gelanceerd. Op deze plek zijn alle betrouwbare data over hart- en vaatziekten en de zorg voor hart- en vaatpatiënten in Nederland te vinden. Vanaf nu zijn hier ook de relevante analyses tot en met 2019 te raadplegen.

Ontwikkeling van de website

Deze website is een vertrekpunt en zal de komende jaren gezamenlijk verder worden ontwikkeld. Doel is dat het dé plek wordt voor onderzoekers, beleidsmakers en medische professionals om complete en betrouwbare informatie te vinden over hart- een vaatziekten.

Bronnen van cijfers

De Hartstichting en NHR werken bij het verzamelen van gegevens niet alleen samen met ziekenhuizen, maar ook met andere databronnen zoals NIVEL, CBS en DHD.

Bekijk nu de nieuwste cijfers

Benieuwd naar de meest recente cijfers over hart- en vaatziekten in Nederland?

Ga naar de website Hart & Vaatcijfers

Nieuwsbrief Professionals Online

Altijd op de hoogte zijn van het laatste nieuws rondom financierings- en samenwerkingsmogelijkheden, projecten en evenementen? Meld je aan voor de nieuwsbrief.

Meld je aan

Eén centrale plek voor alle cijfers over hart- en vaatziekten in Nederland

Nieuwe call registratie-gebaseerd onderzoek

Dekkerbeurzen 2020 uitgereikt tijdens roadshow