Hart & Vaatcijfers is een samenwerking tussen de Nederlandse Hart Registratie en de Hartstichting. Op de website staan nu de analyses en cijfers over ziektebeelden en behandelresultaten van hart- en vaatziekten in 2020.

Alle data op een plek

De Hartstichting vindt het belangrijk dat data over hart- en vaatziekten door iedereen snel en gemakkelijk gevonden kan worden. De website Hart & Vaatcijfers is de plek voor onderzoekers, beleidsmakers en zorg professionals om complete en betrouwbare informatie over hart-en vaatziekten te vinden.

Bronnen van cijfers

De Hartstichting en NHR werken bij het verzamelen van gegevens niet alleen samen met ziekenhuizen. Er wordt ook gebruik gemaakt van andere bronnen zoals data van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS), het Nederlands instituut voor onderzoek van de eerstelijnsgezondheidszorg (NIVEL) en Stichting Dutch Hospital Data (DHD).

Bekijk nu de nieuwste cijfers

Benieuwd naar de meest recente cijfers over hart- en vaatziekten in Nederland?