Werk je aan een innovatief onderzoek dat een bijdrage levert aan preventie, vroege opsporing en betere behandeling van hart- en vaatziekten? Dan biedt de samenwerking tussen de British Heart Foundation (BHF), het Deutsches Zentrum für Herz-Kreislauf-Forschung (DZHK) en de Hartstichting mogelijkheden voor financiering.

Met dit internationale financieringsprogramma willen de organisaties onderzoek mogelijk maken dat niet op nationaal niveau uitgevoerd kan worden. De meerwaarde van de samenwerking tussen onderzoeksgroepen uit de drie landen moet daarom duidelijk naar voren komen in de aanvraag. Voor de Hartstichting is dit financieringsprogramma daarnaast een belangrijke manier om meer impact te behalen op voor ons belangrijke thema’s die bijdragen aan onze missie: een gezond hart voor iedereen.

Programma 2023

Ook dit jaar staat het programma in het teken van talentontwikkeling. Aanvragen kunnen ingediend worden door mid career onderzoekers die bezig zijn met het verstevigen van hun eigen onderzoekslijn en het uitbreiden van hun onderzoeksgroep.

Budget

De Hartstichting, de BHF en het DZHK hebben de intentie om ook dit jaar weer 4 projecten te financieren. Per onderzoeksvoorstel mag per land €500.000 euro aangevraagd worden.

Voorwaarden

Om voor deze financiering in aanmerking te komen moet je aanvraag voldoen aan de volgende voorwaarden:

• Het onderzoek moet bijdragen aan de preventie, vroege opsporing en betere en snellere behandeling van hart- en vaatziekten.
  • Het onderzoek versterkt waar mogelijk een van deze bestaande DCVA-consortia.
  • De steun van een Britse of Duitse onderzoeksgroep is nodig om het onderzoek uit te voeren.

Voorstel indienen

Overweeg je een voorstel in te dienen? Neem altijd eerst contact op. Voor dit internationale financieringsprogramma verwachten we dat je contact opneemt met de Hartstichting en de BHF. Nadat je beiden gesproken hebt, ontvang je de link voor het indienen van je voorstel. Via die link kun je tot 24 mei 2023 23:59 je voorstel indienen.

Contactpersonen:

Interesse?

Download hieronder de brochure voor meer informatie over de voorwaarden en het proces van indienen.
  • Samenstelling commissie 2023

Name

Position/affiliation

Professor Garret FitzGerald, MD (USA; IRP Chair)