Cardiovasculaire cursussen

Kom naar onze cardiovasculaire cursussen

Meld je aan voor een van onze cardiovasculaire cursussen en kom in contact met de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen. Grote namen in het cardiovasculaire veld brengen er de gevestigde kennis en de nieuwste theorieën en hypothesen in hart- en vaatonderzoek. De voertaal van de cursussen is Engels.

Let op. Je kunt je nu inschrijven voor de cursussen van 2021. Deze vinden plaats van 11 tot 15 oktober 2021 te Papendal. Lees hieronder alles over de cursussen en schrijf je in.

Voor wie?

De cursussen zijn bedoeld voor PhD-studenten en junior postdocs.

Wanneer?

Elk jaar in oktober

Waar?

In Papendal (bij Arnhem)

Waarom?

• Meteen op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in het cardiovasculaire veld;
  • Mogelijkheid om eigen project te presenteren;
  • Netwerken met collega’s, leraren en de Hartstichting.

Cursusaanbod 2021

Cardiac Function & adaptation

Bedoeld voor PhD-studenten in het eerste en tweede jaar van hun promotietraject.

Tijdens deze cursus leer je alles over de normale werking van het hart zowel in gezondheid als in ziekte. Hoe past het hart zich aan bij langdurige hoge bloeddruk? Of wanneer een groot deel van de hartspier zijn functie verliest na een hartinfarct? Welke processen spelen een rol en waar kan je eventueel ingrijpen? Je krijgt lezingen van experts uit het veld, werkt samen aan opdrachten en presenteert je eigen werk tijdens een postersessie.

Vascular Biology & Pathology

Tijdens deze cursus vertellen experts je alles over ons vaatstelsel. Over hoe het gevormd wordt en hoe het zich kan aanpassen om te voldoen aan de behoeftes van het lichaam in verschillende situaties zowel in gezondheid als in ziekte. Je leert over wondheling, over het ontstaan van slagadervernauwing en nog veel meer. Naast de lezingen werk je in groepjes samen aan literatuuropdrachten en presenteer je je eigen onderzoek tijdens een postersessie.

Next Level Cardiovascular Course

Bedoeld voor PhD-studenten in het laatste jaar van hun promotietraject en voor junior postdocs.

Naast theoretische verdieping op verschillende belangrijke cardiovasculaire onderwerpen focust deze cursus zich op jouw ontwikkeling als zelfstandig onderzoeker. Door de kleinere groep is er ruimte voor één-op-één contact met ervaren onderzoekers. Hoe zorg je dat de resultaten van jouw onderzoek ook echt het verschil gaan maken? Je leert het tijdens de next level cursus.

Meld je aan

Wil jij een van bovenstaande cursussen volgen?
Meld je dan nu aan.

Meld je aan

Vragen?

Heb je vragen over de cursussen of het inschrijven?
Mail dan Maartje Zuierveld via dhfcourses@hartstichting.nl

Meer lezen

Hoogleraar moleculaire celbiologie Marie-José Goumans: “Ik wil mensen echt helpen. En niet alleen maar snappen hoe die stamcel zich ontwikkelt tot een hartspiercel”

Beurzen voor aanvullende kosten