Informatie en advies over patiëntenparticipatie

De Kickstarter helpt je op weg om patiëntenparticipatie in je onderzoek vorm te geven. Je vindt er:

• informatie en advies over patiëntenparticipatie;
  • dossiers over relevante thema’s, aangedragen door andere onderzoekers;
  • praktijkvoorbeelden en tools.

Patiëntenparticipatie in elke onderzoeksfase

De Kickstarter laat zien hoe je gebruikers van onderzoeksresultaten in elke fase en bij elk type onderzoek kunt betrekken. Patiëntenparticipatie is zinvol voor fundamenteel, klinisch of toegepast onderzoek, maar ook voor het bepalen van een onderzoeksagenda, het schrijven van een voorstel en het uitvoeren van een onderzoek.

Informatie op maat

Wat zijn valkuilen en succesfactoren in de samenwerking? En hoe vind je de juiste ervaringsdeskundigen? Antwoord op deze en andere vragen vind je op onze Kickstarter.

De Kickstarter biedt informatie op maat voor alle vragen en situaties van onderzoekers. Of het nu gaat om de basis, of om het verdiepen van de inbreng van patiënten. Maar ook hoe je ervaringsdeskundigen vindt en hoe om te gaan met voorwaarden van subsidiegevers.

Aan de slag

Kom alles te weten over patiëntenparticipatie

Wie zitten er achter de Kickstarter?

• Initiatiefnemers en ontwikkelaars

De Kickstarter is speciaal voor jou gemaakt en ontwikkeld door PGOsupport samen met onderzoekers van het Athena Instituut van de Vrije Universiteit van Amsterdam.

Vorm en inhoud zijn gebaseerd op wetenschappelijke inzichten en ontwikkeld in samenwerking met wetenschappelijk onderzoekers.

Het project is geïnitieerd en gefinancierd door de Hartstichting, Alzheimer Nederland, Harteraad, KWF Kankerbestrijding en ZonMw.

• Onderdeel van het Participatiekompas

De Kickstarter is onderdeel van participatiekompas.nl. Het Participatiekompas biedt methoden en tools, praktijkvoorbeelden en publicaties over patiëntenparticipatie voor alle betrokken partijen: beleidsmakers, zorgprofessionals en organisaties van patiënten en cliënten.

Heb je vragen?

Neem contact op met team Onderzoek van de Hartstichting. Mail naar jouw contactpersoon of naar [email protected].