Voor het nieuwe consortium Sport en bewegen voor een gezond hart hebben we de eerste fase afgerond: het selecteren van de kwartiermakers. Iedereen uit het onderzoeksveld kon hiervoor tot 18 juni een sollicitatie indienen. We hebben zeer indrukwekkende aanmeldingen ontvangen. Dat maakte de selectie voor ons geen eenvoudige klus. Graag stellen we hierbij de drie kwartiermakers voor die het consortium vorm gaan geven:

• Dr. Thijs Eijsvogels, associate professor inspanningsfysiologie, Radboudumc;
  • Prof. dr. Andrea Evers, hoogleraar gezondheidspsychologie, Universiteit Leiden;
  • Dr. Harald Jørstad, sportcardioloog, Amsterdam UMC.

Deelonderzoeken

Op 16 juli was de deadline voor het indienen van deelaanvragen voor dit consortium. We hebben veel mooie reacties gekregen. De kwartiermakers en de begeleidingscommissie hebben nu de uitdagende taak om al deze aanvragen te bekijken. De kwartiermakers zullen samen met de aanvragers van de geselecteerde deelonderzoeken een consortium vormgeven dat verschillende expertises verbindt. Samen gaan ze werken aan één gemeenschappelijke doel: sneller en meer kennis verkrijgen over veilig en gezond sporten en bewegen. Meer informatie over de doelstellingen en doelgroepen lees je in dit nieuwsbericht.

Nieuwsbrief voor professionals

Altijd op de hoogte van de actualiteiten rondom financieringsmogelijkheden, projecten en evenementen? Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.