Feestelijke uitreiking Dekkerbeurzen

De beurzen zijn uitgereikt tijdens een feestelijke middag. De talentvolle onderzoekers lichtten kort en krachtig hun onderzoek toe. Zo gaat Dr. Daan Westenbrink van het UMC Groningen met zijn Dekkerbeurs onderzoeken of hartfalenpatiënten ketonendrankjes kunnen gebruiken om weer energie te krijgen voor hun dagelijkse activiteiten, gaat Drs. Rohit Kharbanda  in het Erasmus MC Rotterdam onderzoeken of hij atrium fibrilleren kan behandelen door het stimuleren van de nervus vagus met een speciale clip op het oor en gaat Dr. Floris Schreuder van het Radboud UMC in Nijmegen onderzoeken of hij secundaire hersenschade die ontstaat door een ontstekingsreactie na een hersenbloeding kan verminderen. Zijn onderzoek richt zich op het remmen van die ontstekingsreacties.

We hopen dat deze talenten zich ontwikkelen tot patiëntgerichte leiders en onderzoekers, die ons helpen in de strijd tegen hart- en vaatziekten. We motiveren hen met hun onderzoek het verschil te maken in de spreekkamer of op de operatietafel van de hartchirurg.
— Floris Italianer, directeur bij de Hartstichting

Over de Dekkerbeurzen

Elk jaar kent de Hartstichting Dekkerbeurzen toe aan talentvolle hart-en vaatonderzoekers. De beurzen zijn vernoemd naar wijlen dr. E Dekker, die van 1971 tot 1987 medisch directeur van de Hartstichting was. Er zijn verschillende soorten Dekkerbeurzen, die aansluiten bij de fasen van de carrière van een onderzoeker.

Vraag ook een Dekkerbeurs aan

Bekijk de verschillende Dekkerbeurzen, de voorwaarden en de deadlines.