Na twee succesvolle financieringsrondes slaan de British Heart Foundation (BHF), de Deutsches Zentrum für Herz-Kreislauf-Forschung (DZHK) en de Hartstichting ook dit jaar de handen ineen. Vanaf 21 april kan je een aanvraag indienen voor innovatief internationaal onderzoek, de deadline is 7 juli 2022.

Met dit internationale financieringsprogramma willen de drie organisaties onderzoek mogelijk maken dat niet op nationaal niveau uitgevoerd kan worden. De meerwaarde van de samenwerking tussen onderzoeksgroepen uit de drie landen moet daarom duidelijk naar voren komen in de aanvraag. Voor de Hartstichting is dit financieringsprogramma daarnaast een belangrijke manier om meer impact te behalen op voor ons belangrijke thema’s.

Dit jaar staat het programma in het teken van talentontwikkeling. Aanvragen kunnen ingediend worden door onderzoekers die bezig zijn met het verstevigen van hun eigen onderzoekslijn en het uitbreiden van hun onderzoeksgroep. Overweeg je om een aanvraag in te dienen? Neem dan tijdig contact op met de Hartstichting.

Nederland scoort goed

Tijdens de vorige rondes was het enthousiasme bij onderzoekers groot en scoorden projecten waaraan Nederlandse onderzoekers meededen hoog. Bij elk van de zes toegekende onderzoeken was een Nederlandse aanvrager betrokken. Benieuwd naar de zes consortia die de afgelopen twee jaar zijn gevormd? Bekijk de projecten van 2020 en 2021.

Meer informatie?

Op de programmapagina vind je alle voorwaarden en documenten om een aanvraag in te dienen. De deadline is 7 juli 2022.