Het Dekkerprogramma van de Hartstichting biedt persoonsgebonden financiering. Deze is gericht op verschillende stappen in de wetenschappelijke carrière. We hebben vier beurzen toegekend: twee in de categorie Junior Clinical Scientist en twee in de categorie Established Investigator. Voor vier andere Dekkerbeurzen is de inschrijving geopend.

Wat gaan de onderzoekers doen?

Een van de voorwaarden voor een Dekkerbeurs is dat het onderzoek bijdraagt aan het verbeteren van de hart- en vaatgezondheid van de Nederlandse samenleving. Dit zijn de vier laureaten en de titels van hun onderzoek:

• Thijs Eijsvogels (Radboudumc), Established Investigator:
    Step count TargEts for Patients with Cardiovascular diseases: tOwards better exercise AdherenCe following cardiac reHab;
  • Bashar Hilderink (OLVG Amsterdam), Junior Clinical Scientist:
    Mitochondrial O2 guided resuscitation to prevent shock after cardiac surgery;
  • Frances de Man (Amsterdam UMC) Established Investigator:
    Unlocking the chamber of secrets: asses the pathophysiological importance of right atrial – ventricular interaction in pulmonary hypertension induced right heart failure;
  • Nick Nurmohamed (Amsterdam UMC) Junior Clinical Scientist:
    The Inflammatory Plaque Disguised in Coronary Atherosclerosis: Revealing the Invisible.
Bekijk ons volledige nieuwsbericht met meer informatie over de laureaten en hun onderzoek.

De Junior Clinical Scientist en Clinical Scientist voegen we samen

Voor de volgende ronde komt de Junior Clinical Scientst-beurs als zodanig te vervallen. We voegen deze beurs namelijk samen met de Clinical Scientist-beurs. De criteria van de nieuwe Clinical Scientist-beurs sluiten zo beter aan op de diverse carrièrepaden van clinici die hun klinische taken willen combineren met onderzoek. Lees meer hierover in ons nieuwsbericht uit november.