De DCVA reikt dit jaar voor de derde keer de Wiek van Gilst Samenwerkingsprijs uit tijdens het DCVA/NLHI-congres op 20 en 21 juni 2024. In 2022 heeft Wiek, als initiatiefnemer en oprichter van de DCVA, de prijs zelf als eerste in ontvangst genomen. Vorig jaar heeft de Hartenbank deze prijs gewonnen. Wie wordt de volgende in deze rij?

Jij kan ons helpen

Laat het ons weten als je een persoon of initiatief kent die volgens jou deze prijs moet winnen. Je kunt een suggestie bij ons indienen tot en met zondag 18 februari. Uit de inzendingen maken wij een selectie van personen of initiatieven die wij voordragen aan het bureau van de DCVA. Hieronder vind je meer over de achtergrond, voorwaarden en werkwijze van de prijs.

Over de Wiek van Gilst Samenwerkingsprijs

• Doel van de prijs

• Het bevorderen van samenwerking in brede zin binnen het cardiovasculaire domein, waarbij de samenwerking bijdraagt aan het verminderen van de cardiovasculaire ziektelast.
    • Het uitspreken van waardering voor of aanmoedigen van de initiatiefnemers van bijzondere samenwerkingsprojecten binnen de DCVA.
    • Het verder stimuleren van de reeds bestaande samenwerking en het initiëren van nieuwe samenwerkingsmogelijkheden.
  • Voorwaarden en budget

• Projecten/persoon/personen/organisaties die in aanmerking komen, dragen door een bijzondere samenwerking bij aan de ambities van de DCVA, waarbij opengelaten wordt wanneer het samenwerkingsverband is opgestart dan wel in welke fase het initiatief zich bevindt. Het project is een bron van inspiratie voor anderen in het cardiovasculaire veld om samenwerking te omarmen als krachtig middel voor positieve verandering.
    • Voorbeelden ter illustratie: succesvolle manieren van werken tussen de verschillende lijnen van de zorg of inrichting van de zorg, ontwikkeling van multidisciplinaire richtlijnen of zorgstandaarden, betrekken van burgers of patiënten bij inrichten zorg of doen van onderzoek, ontwikkeling van producten, apparaten of hulpmiddelen.
    • Bij de prijs hoort een bedrag van €10.000, te besteden aan stimulering van netwerk, samenwerking (bijvoorbeeld een bijeenkomst of mini symposium), bevorderen van bestaande samenwerking of nieuwe samenwerkingen stimuleren. De initiatieven beschrijven in hun nominatie met een concreet voorstel hoe hun plannen een bijdrage leveren aan deze doelen en hoe dit financieel wordt ingevuld.
  • Werkwijze en selectie

• Alle partners van de DCVA kunnen initiatieven nomineren.
    • Door de DCVA is een commissie ingesteld. Deze commissie zal net als vorig jaar uit de aangedragen initiatieven een top 3 samenstellen en vervolgens de winnaar kiezen.
    • De prijs wordt uitgereikt tijdens het DCVA/NLHI congres op 20 en 21 juni 2024. Alle partners van de DCVA en de genomineerden zijn van harte welkom om daar aanwezig te zijn. De top 3 zal van tevoren geïnformeerd worden, en er wordt op gerekend dat een vertegenwoordiger op het congres aanwezig is.

Heb jij een goede suggestie?

Geef dit uiterlijk 18 februari door aan Michiel van der Vaart via [email protected]. Vermeld wie of wat je zou willen nomineren met daarbij een korte toelichting.